І маленький хитрий секрет успєха
Не надійтесь знайти секрет на самому початку чи в самому кінці, мої маленькі лінюхи. Він буде внізапна десь посеред статті, тому читайте все, воно вам знадобиться.
Ви можете зазубрити всі артиклі напам’ять, але який з того сенс, якщо ви їх ліпите невпопад?(боже, Іра, як можна таке писати? 21 століття надворі, всі супер-толерантні, а тут оце) Саме тому треба розібратися у тому, навіщо існують відмінки та як ними користуватися у реченні. авторка статті: Іра Зарицька
В німецькій мові відмінків цілих 4: Nominativ, Akkusativ, Dativ та Genetiv.
Nominativ | Називний | wer? was? | хто? що? | підмет, рідко присудок |
Akkusativ | Знахідний | wen? was? wohin? | чого? куди? | додаток, обставина |
Dativ | Давальний | wem? wo? | кому? де? | додаток, обставина |
Genetiv | Присвійний | wessen? | чий? | означення |
Не можна просто взяти і вивчити все зразу. А от зрозуміти концепцію і знайти, куди підглянути, - можна :) (секретик-спойлер, як він є) Ще нагадаю, що все має бути в межах розумного і всю жізнь підглядати - це не ок.
Тепер глянемо, як все відбувається у реченні.
Припустимо, ми хочемо сказати “Петер купує машину”.
Peter kauft einen Wagen.
У нас є хто? що? - Петер. Сама дія “купує”. І від словосполучення “Петер купує” треба поставити правильне запитання до слова “машина”. Купує кого? що? - машину. Саме тому у нас з’являється einen, який показує і чоловічий рід, і знахідний відмінок. Якби цього всього не було, ми би говорили як роботи: Петер купувати машина. Ніби і так можна би було зрозуміти, що ми хочемо сказати, але коли “Петер купує машину” - це вже зовсім інший рівень, рєбята :)
Übrigens, у Akkusativ раджу завжди ставити собі обидва запитання для перепровірки, щоб не плуталося із називним чи українським родовим відмінком (кого? чого?).
Інша ситуація: ви говорите із подругою та розповідаєте, що сусідський хлопчик щодня дарує квіти із громадської клумби сусідській дівчинці. У нас все конкретно: і хлопчик, і квіти, і дівчинка.
Der Junge schenkt dem Mädchen die Blumen. (залишили тільки основну інформацію, контекст вище)
Розберемо це речення:
Der Junge (хто? що? - хлопчик, Nominativ) schenkt (що робить? - дарує) dem Mädchen (дарує кому? - дівчинці, Dativ) (дарує кого? що? - квіти, Akkusativ) die Blumen.
Вам це не сподобається, але на початках я раджу розбирати кожне речення на такі дрібні частинки. Доведіть це до автоматизму, і в майбутньому ви вже не задумуватиметеся, який відмінок, а відповідно і правильний арктикль використовувати. У вас зразу все буде на своїх місцях. Ordnung und Disziplin. Amen.
Comments