Ще більше порад на ваш бідні голови!
авторка статті: Іра Зарицька
Hören
Всі ж в курсі, та? Перед слуханням дається час на прочитаня завдання. Спершу УВАЖНО читаємо опис: там буде вказано, скільки разів ви слухатимете та що саме треба відмітити (переважно це відповідь на запитання “Чи чув/чула я це у тексті?”).
Якщо це рівні А, то найчастіше кожен окремий запис буде на іншу тему, значить, вистачить прочитати чисто перед слуханням, щоб не забивати мозок зайвою інформацією. Звичайно, що ви чутимете усі варіанти відповіді на завдання, але обрати треба тільки правильну - налаштуйтеся на загальне розуміння, а не виловлювання окремих слів.
На вищих рівнях використовують один довший текст на одне завдання, тому раджу прочитати усі твердження одразу. Раджу сприймати запис як розповідь друга - так буде легше зрозуміти.
Lesen
Одне із основних завдань - робота з текстом (маленьким чи великим). Я би радила використовувати наступний алгоритм:
читаємо текст перший раз, не заглиблюючись у деталі,
читаємо завдання та робимо ті, на які точно знаємо відповідь,
читаємо текст вдруге уже набагато уважніше та шукаємо відповіді до завдань, що залишились.
При роботі короткими текстами я би радила почати з назв чи ситуацій, до яких треба знайти правильне оголошення чи маленьку статтю. Погрупуйте заголовки чи обставини за тематикою (зазвичай буде по два заголовки, максимум три), виділіть у них розбіжності. Наприклад: є дві назви про готелі в Німеччині, проте у одній з них мова йде про туризм, а у іншій про злочин, який там відбувся. Після того читаєте тексти, і ваш вибір дуже скоротиться, тому зробити його буде простіше.
На високих рівнях є страшнючі завдання, де треба вписати слова у речення. Класно, коли є варіанти, так собі - коли самостійно треба придумати. Давайт відверто - ці завдання подобаються рідко кому. Що робити після хвилі “Нучомууууу”? Глибоко подихати. Перечитати весь текст. Працювати з кожним пропуском окремо: визначте, яка частина мови там буде потрібна, з чим вона узгоджується і чи не повторюється із попереднім чи наступним реченням. Коли все заповните, відкладіть це завдання, зробіть щось інше і поверніться, щоб перечитати заново.
Schreiben
Класно, якщо це рівні А, де треба написати короткий лист. Вказані у описі пункти вписуєте в лист у логічному порядку (спочатку подякувати за “попередній лист”, а потім вже кликати до себе, наприклад). На цих рівнях також важливо не використувати сильних заворотів чи хитромудрих фраз, особливо якщо всі дієслова у листі у неправильних формах. Раджу писати простими, але грамотними реченнями.
На рівнях В і вище вже цікавіше: пишете лист-скаргу та висловлюєтесь на задану тему. Навіть при невеликому рівні натхнення можна склєпати пристойний текст. Вам навіть план придумувати не треба - уважно читаєте завдання та дотримуєтесь пунктів. Не забудьте додавати вставні фрази, гарні словосполучення, можете навіть довгими реченнями побалуватись (тільки не перестарайтесь). У завданні про власну думку раджу ще під час його прочитання відчути, як ви емоційно реагуєте на тему. Та, яка викликала більшу бурю, ту і обирайте.
Sprechen
Зразу про головне: не зациклюйтеся на своїх підказках на листочках, будьте включеними у розмову! Слухайте співрозмовника, реагуйте на конкретні сказані репліки (а не прописані - у будь-який момент щось піде не так, як у шпаргалці). Орієнтуйтеся на те, що відбувається тут і зараз. Це стосується будь-якого рівня.
Antwortbogen
Довго думала, що тут порадити і які лайфхаки запропонувати, проте вирішила зупинитися ось на чому: дивіться по ситуації та слухайте себе. Єдиний правильний підхід - встигнути перенести усі свої відповіді на листок для них. Чи будете ви переносити їх одразу, чи після кожного завдання будете себе перепровіряти і тільки тоді переписувати, чи наприкінці все і зразу - вибір за вами.
Comments